Coș de cumpărături (0)
Coșul este gol!

Produse care contin vitamina B12, cobalamina

Vitamina B12 are un efect benefic asupra mușchiului inimii și a glandei tiroide, intareste sistemul imunitar, normalizează tensiunea arterială, are proprietati anti-alergice, anti-tumorale și anti-toxice, este capabila de a spori efectul unor medicamente.

Alimentele care contin vitamina B12 se includ in dieta pentru a îmbunătăți funcția de reproducere (în special la bărbați), apetitul, pentru a îmbunătăți tonulusul, imbunatateste calitatea somnului, lupta cu depresia, reduce iritabilitate, creste capacitatea de concentrare, îmbunătățeste memoria.

Necesarul zilnic de vitamina B12 recomandat este:

  • pentru adulti - pana la 3 μg; 
  • pentru mamele care alăptează - 2-4 μg; 
  • pentru copii - 0,5-1,5 μg; 
  • pentru sugari - până la 0,4 μg.

Aceste valori pot fi mai mari daca se consuma alcool, fumatul, consumul de droguri, contraceptive și somnifere.

Este deosebit de important să se asigure aprovizionarea cu necesarul de vitamina B12 pentru vegetarieni, deoarece alimentele vegetale nu contin aceasta. În scopul de a preveni și de a elimina insuficienta de vitamina B12 vegetarienii trebuie să ia suplimente de multivitamine.

Lista produselor care contin vitamina B12:

Fructele și legumele nu contin cianocobalamina. Cea mai mare cantitate de vitamina B12 se gasesc in produsele de origine animală, aceasta includ ficatul, carnea, icrele de peste, produsele lactate. Acestea ar trebui să fie incluse în dieta minim odată pe săptămână.

Produse VisionCantitatea in μg
Pax+ forte Vision
2,02
Mistik Vision0,8
Hiper Vision0,4
Lifepac Senior Vision3
Junior Neo Vision0,50
Nortia Vision0,8
Passilat Vision0,8
Cheviton Vision3
Nutrimax+ Vision2

Produse din carneCantitatea in μg
Ficat de vită
60
Ficat de porc30
Mezeluri din ficat23,4
Ficat de găină16
Inimă de vită10
Limba de vită4,7
Carne de iepure4,1
Miel3
Carne de vită2,6

Produse lactate
Cantitatea in μg
Cașcaval1,5
Brînză de vaci1,5
Lapte0,4
Chefir 1%0,4
Smîntînă0,3

Produse din peșteCantitatea in μg
Scoici16
Hering13
Macrou12
Sardina11
Păstrăv7,4
Biban de mare2,4


Cauzele si simptomele deficitului de vitamina B12

Lipsa de vitamina B12 aparte in principal atunci cind sunt excluse din alimentatie produselor - carne, ficat, peste, lapte, ouă etc. Conservantul E200 poate provoca, de asemenea, distrugerea cianocobalaminei.

În cazul deficitului regulat timp de 5-6 ani apare deficitul anemic de vitamina B12. Ca urmare, are loc dereglarea formarii acidului dezoxiribonucleic, schimbul de acizi grași și nivelul de eritrocite in hemoglobina este redus, este afectat tractul gastro-intestinal, sistemul nervos central. Acest tip de anemie poate duce la boli de ficat, boli de rinichi, sânge.

Despre deficienta de vitamina B12 va poate indica următoarele caracteristici:

  • oboseală, somnolență, depresie; 
  • dureri de cap, amețeli; 
  • iritabilitate; 
  • lipsa poftei de mâncare; 
  • amorțeală; 
  • slăbirea și pierderea părului; 
  • ten gri deschis sau gălbui.