Coș de cumpărături (0)
Coșul este gol!

Consumul zilnic de ciocolata scade riscul de diabet zaharat si a bolilor de inima

Ar putea rezulta vizita la medic cu prescriptia de a consuma ciocolata? Conform unui nou studiu, este posibil. Cercetatorii sugereaza consumul in cantitati mici de ciocolata in fiecare zi pentru a reduce riscul de diabet si boli de inima.

Ciocolata este adesea percepută ca un aliment de care ar trebui sa va bucurati doar din când în când. Din motiv ca contine grăsime si zahăr, aceasta nu este o nautate; supraconsumul poate duce la probleme de sănătate, cum ar fi cariile dentare și a obezității.


Cu toate acestea, studiile sugereaza din ce in ce mai mult ca consumul regulat de ciocolata in cantitati moderate  poate aduce beneficii semnificative pentru sănătate, în special atunci când vine vorba de ciocolată neagră.

Ciocolata neagra are cel mai mare conținut de cacao, ceea ce înseamnă că are cele mai ridicate niveluri de antioxidanti - in mod special flavonoide - care sunt molecule ce pot preveni unele forme de leziuni la nivelul celulelor.

Pentru studiul lor, Prof. Stranges si colegii sai au analizat consumul de ciocolata la 1.153 persoane cu varsta de 18-69 care au făcut parte din persoane cu risc cardiovascular .

Datele cu privire la consumul de ciocolată au fost colectate. Echipa  a investigat daca aportul de ciocolata este asociata cu rezistenta la insulina - în cazul în care celulele corpului nu răspund în mod eficient la insulina,  si creste riscului de diabet zaharat de tip 2 si a bolilor de inima.De asemenea, au evaluat modul în care consumul de ciocolata afecteaza nivelul enzimelor hepatice.

Rezistența la insulină este redusă cu consumul zilnic de ciocolata

Cercetatorii au descoperit ca 81,8 la suta dintre participantii la studiu  care  au consumat ciocolată, cu un consum mediu de 24,8 grame pe zi (in comparatie cu participantii care nu au mancat ciocolata in fiecare zi)  s-au dovedit a avea redusa rezistenta la insulina si imbunatatirea secretiei ale enzimelor hepatice. 

Constatarile au fost facute luind in consideratie  varsta participantilor, sexul, stilul de viață, precum și factorii de regim alimentar care ar putea afecta rezultatele.

In regimul alimentar al participantilor a fost admis consumul de ceai și cafea bogate in polifenoli antioxidanti, care au potentialul de a stimula beneficiile ciocolatei pentru riscul cardiometabolic.

Riscul cardiometabolic se referă la probabilitatea unei persoane de a dezvolta diabet zaharat, boli de inima sau infarct.

Participantii care au mancat ciocolata au fost mai activi fizic si mental decât cei care nu au mancat ciocolata, potrivit autorilor.

Poate fi inclusa ciocolata neagra in dieta zilnica?


Prof. Stranges si colegii sai  sugereaza faptul ca consumul de ciocolata poate reduce riscul de dezvoltare a tulburărilor cardiometabolice prin creșterea nivelului enzimelor hepatice și de protecție împotriva rezistenței la insulină.

Cu toate acestea, Prof. Stranges constată că este important să se facă distincția  dintre ciocolată care conține cacao naturala și cea prelucrata; ultima este mult mai mare în calorii.

"Prin urmare, activitatea fizică, dieta si alti factori ai stilului de viata trebuie sa fie echilibrate cu atenție, pentru a evita creșterea în greutate de-a lungul timpului", adaugă el.